.

Proszę, nie nazywajcie mnie autystycznym dzieckiem, jestem po prostu dzieckiem... z autyzmem. Autyzm to nie choroba to zaburzenie, nie można się nim zarazić. Nie jest jak przeziębienie, nie można go "złapać". Autyzm to coś z czym żyję, będę go mieć przez całe życie. To tylko część mnie, taki jestem. Po prostu traktujcie mnie jak każde inne dziecko i pomagajcie kiedy proszę o pomoc. To ja - Jasiek Podedworny. Zapraszam do mojego świata...

AKTUALNOŚCI: Maciej Oksztulski, doktorant Wydziału Prawa UwB, autysta codziennie udowadnia, że chcieć – to móc...

Maciej Oksztulski, doktorant Wydziału Prawa UwB

"To, że jestem osobą autystyczną, nie odbiera mi umiejętności racjonalnego myślenia i klarownego ocenienia swoich szans. Autyzm staje się chorobą cywilizacyjną XXI wieku. Osoby dotknięte tą chorobą nie powinny być pozbawione podstawowych praw, jakie posiada każdy człowiek. Ich przywileje powinny być przestrzegane, aby czyjaś ignorancja, strach czy też uprzedzenie bądź „znieczulica” nie zaprzepaściły potencjału osoby z autyzmem.

Wiem, że na mojej drodze mogą  pojawić się przeszkody, jednak wierzę głęboko, że uda mi się je pokonać. Dużo zależy od dobrej woli ludzi, których spotkam na mojej drodze życia. Wierzę, że z ich pomocą i dzięki Bogu znajdę rolę, w której spełnię pokładane we mnie nadzieje, bo bardzo chciałbym dobrze robić dobre rzeczy." (czytaj całość artykułu)

źródło: uwb.edu.pl