.

Proszę, nie nazywajcie mnie autystycznym dzieckiem, jestem po prostu dzieckiem... z autyzmem. Autyzm to nie choroba to zaburzenie, nie można się nim zarazić. Nie jest jak przeziębienie, nie można go "złapać". Autyzm to coś z czym żyję, będę go mieć przez całe życie. To tylko część mnie, taki jestem. Po prostu traktujcie mnie jak każde inne dziecko i pomagajcie kiedy proszę o pomoc. To ja - Jasiek Podedworny. Zapraszam do mojego świata...

AKTUALNOŚCI: Subwencja w całości na potrzeby ucznia z niepełnosprawnością – zmiany w systemie oświaty !!!


Od 1 września 2017 r. samorządy będą miały obowiązek przeznaczyć na edukację uczniów z niepełnosprawnością taką kwotę, jaką na ten cel otrzymały w subwencji oświatowej w danym roku. Chodzi o 6 mld zł rocznie – podaje dziennik Rzeczpospolita.

To efekt zmiany ustawy o systemie oświaty, która wejdzie w życie na początku przyszłego roku. Do tej pory – w latach 2015 i 2016 – obowiązek pełnego wydatkowania subwencji oświatowej na potrzeby uczniów z niepełnosprawnością był zapisany w ustawie okołobudżetowej. Teraz będzie na stałe wpisany do Ustawy o systemie oświaty.

Zakończy to ciągłe spory między rodzicami dzieci z niepełnosprawnością a władzami samorządowymi na temat wykorzystania pieniędzy z subwencji oświatowej. Teraz wszystkie te pieniądze będą kierowane na zaspokojenie potrzeb edukacyjnych dziecka z niepełnosprawnością np. opłacenie asystenta lub nauczyciela wspomagającego. Przykładowo na ucznia z autyzmem gmina otrzymuje 50 407 zł. subwencji oświatowej.

źródło: rp.pl