.

Proszę, nie nazywajcie mnie autystycznym dzieckiem, jestem po prostu dzieckiem... z autyzmem. Autyzm to nie choroba to zaburzenie, nie można się nim zarazić. Nie jest jak przeziębienie, nie można go "złapać". Autyzm to coś z czym żyję, będę go mieć przez całe życie. To tylko część mnie, taki jestem. Po prostu traktujcie mnie jak każde inne dziecko i pomagajcie kiedy proszę o pomoc. To ja - Jasiek Podedworny. Zapraszam do mojego świata...

2 kwietnia - Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu

Zanim skończycie czytać ten tekst na świat przyjdzie blisko 250 dzieci, troje z nich będzie miało najprawdopodobniej zdiagnozowane całościowe zaburzenie rozwoju w tym autyzm.

Moi drodzy już za tydzień 2 kwietnia - Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu, 

serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w tej międzynarodowej akcji, która zrzesza w tym dniu ludzi na całym świecie,

Coroczne obchody Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu mają zachęcić do podejmowania takich działań i zwrócić uwagę na niedopuszczalną dyskryminację, nadużycia i izolację, jakich doświadczają ludzie dotknięci autyzmem, dzień ten ma za zadanie podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu,

Wiele miast na całym świecie od 2011 roku bierze udział w akcji „zaświeć się na niebiesko” (Light it up blue), oświetlając na niebiesko budynki. Na błękitno „zaświeciły” się już m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro czy Opera w Sydney oraz wiele, wiele innych.



Ty również możesz się z nami zjednoczyć, wystarczy że tego dnia założysz na siebie coś błękitnego, zmienisz tapetę w telefonie na niebieską, zapalisz w oknie domu niebieskie światło, przyczepisz do samochodu niebieską wstążkę, itd.



Zapraszam w tym dniu na Dzień Otwarty w naszym przedszkolu dla dzieci autystycznych mieszczącym się przy SOSW w Łasku na ulicy Mickiewicza 6, odpowiemy na wszelkie nurtujące Was pytania,

Rodziny osób dotkniętych autyzmem zapraszamy na darmowe warsztaty sensoryczne pod hasłem: Jak osoba z autyzmem odbiera świat?, podczas których będzie można dowiedzieć się i w pewnym sensie poczuć na własnej osobie jak autysta odbiera zmysłami otaczający go świat.

2 kwietnia - bądź z Nami