.

Proszę, nie nazywajcie mnie autystycznym dzieckiem, jestem po prostu dzieckiem... z autyzmem. Autyzm to nie choroba to zaburzenie, nie można się nim zarazić. Nie jest jak przeziębienie, nie można go "złapać". Autyzm to coś z czym żyję, będę go mieć przez całe życie. To tylko część mnie, taki jestem. Po prostu traktujcie mnie jak każde inne dziecko i pomagajcie kiedy proszę o pomoc. To ja - Jasiek Podedworny. Zapraszam do mojego świata...

AKTUALNOŚCI: Autyzm/ZA - rozporządzenie 2016

Myślę że zainteresuje to wiele osób. 

W związku z nowym rozporządzeniem w sprawie organizowania warunków kształcenia, opieki i wychowania dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Czy moje dziecko z autyzmem/Zespołem Aspergera/ dostanie automatycznie w styczniu 2016 nauczyciela wspomagającego?
– Nie. Musza być odpowiednie zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, jednoznacznie określające, że dziecko potrzebuje takiego wsparcia.

Czy od stycznia będzie można zatrudnić dodatkowego nauczyciela wspomagającego/pomoc nauczyciela/ asystenta nauczyciela w klasie integracyjnej?
– Nie. Nowe przepisy umożliwiają zatrudnianie wspomnianych osób tylko w klasach i grupach ogólnodostępnych.

Czy dodatkowa osoba, zatrudniona od stycznia 2016 r. będzie pomagała tylko mojemu dziecku i towarzyszyła mu przez wszystkie lekcje?
– Nie wiadomo. Zadania, czas pracy i zakres obowiązków takiej osoby będzie ustalał dyrektor szkoły/przedszkola.

Czy mogę się starać o osobę wspomagającą jeżeli moje dziecko ma niepełnosprawność ruchową?
– Oczywiście. Jednak organ prowadzący musi wyrazić na to zgodę.

Czy wystarczy jedno dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, aby stworzyć klasę integracyjną?
– Tak. Organ prowadzący szkołę musi wyrazić na to zgodę.

Czy szkoła musi mnie poinformować, kiedy będzie się zbierał zespół opracowujący IPET?
– Tak, rodzic ma prawo brać udział w posiedzeniu tego zespołu.

więcej na - wszystkojasne.waw.pl